Saint Laurent Du Var

Första dagen på vår Frankrike resa valde vi att stanna i staden där vårt hotell låg (tänker inte ens nämna det då jag inte tänker rekomendera det, uruselt och äckligt hotell, ett fyrstjärnigt hotell har aldrig haft så låg standard). I Saint Laurent du Var där vi bodde låg en bit utanför Nice. Folket i den staden kunde inte prata så bra engelska utan höll sig till sin franska, vi lärde oss utav den resan att man kan förstå mycket av enbart kropps språk. Jag hade förvånansvärt mycket kvar från franskan jag lärde mig i gymnasiet, skulle jag aldrig ha trott. Så ett tips till er är att bo i Nice som var mycket mer vänligt för oss engelsktalande turister.
.
Stranden som låg 300 meter från hotellet
.
.
Här satt vi på en restaurang längs den flera kilometer långa strandpromenaden i Nice
.
Jag och Christin gjorde en "Carrie" på vägen hem och trampa i hundbajs i Franskrike

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0