demensboendet

Vart och hälsat på min mormor idag. Hon har nu kommit in på ett demensboende där hon ska bo varannan vecka för att främst avlasta hennes sambo men också så att hon får den rätta vården.Hade bakat en sockerkaka för att ha med mig, något som hon alltid gjorde förr. Hon var en sån där riktig bull-mormor, hon hade alltid nybakade bullar eller en sockerkaka som hon slängt ihop på en halvtimme, jag kan slå vad om att hon hade alla recept i huvudet så ofta hon gjorde det!Vi hade det trevligt, pratade mycket, om att jag fått en p-bot och att jag ska på spa med min kille, man ser i hennes ögon när hon förstår och andra stunder försvinner hennes blick. Hon passar inte in på det boendet enligt mig, hon ska vara hemma hos sig. Där hon är nu luktar det sjukhus. Andra där är ju betydligt mer dementa än henne! Hon är ju frisk i jämförelse med dem! Jag kände mig så hemsk när jag gick där ifrån, hon frågade om när hon skulle få sluta och komma med hem. Och att säga att hon ska va kvar där tills onsdag nästa vecka tog emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0