min Dermal Anchor

Hur jag kom upp med idén att pierca min rygg var den att jag har alltid haft en förkärlek till ryggtavlor, så varför inte smycka den vackraste kroppsdel jag vet? Innan jag gjorde det kollade jag även upp hur vanligt det är, och det visade sig det inte heller var det. Alltså skulle jag göra något speciellt!

Proceduren gick ut på att hon först ritade ut vart de tre "nitarna" skulle sitta. Därefter tog en pennliknande sak (biopsi nål), tänk dig en bläckpenna vars stift inte är på, och på denna spets skulle en "korv" av hud och vävnad fastna. När hon väl hade gjort hålet var det inte klart där, då skulle hon in i hålet och gröpa ur vävnad runtom innanför hålet så att hon skulle få plats med "plattan" som mitt smycke sitter i. Borttagning av detta smycke består av att hon gör ett lätt snitt och drar ur den eftersom denna kommer troligtvis att ha växt fast då.

Jag ska inte ljuga för er, det kändes! I alla fall den första hon gjorde (den längst ner). Det började nämligen blöda mycket när hon gjorde det första hålet, så hon fick spraya in både blodförstoppande och lokalbedövning. Det berodde på att det var mycket vävnad där, jag antar att hon använde sig av ett finare ord för att jag är fet! ;D hehe Jag tänkte då efter att ha gjort första; hur ska jag klara av två till!? Men de två resterande kändes knappt, var inte äns medveten om att hon var klar sen. :P

Jag gjorde det på Viking Studio i Uddevalla hos Lena som har ett väldigt gott rykte om sig. Hon gjorde även min första piercing. Här har ni länken till dess hemsida samt bilden på min rygg som hon lagt upp och vidare info om min så kallade Dermal Anchor.

http://www.vikingstudios.se/lena/index.php/piercing/undersida-piercing/

Priset ligger på 600;- för den första och 300;- för de efterföljande. Så hela kalaset gick på 1 200;-

Jag ska tillbaka om 4 veckor då det läkt för att sätta dit stenar istället. Fram tills dess får jag tejpa och badda med koksalt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0