I am number four

På söndagen hann man inte heller med någon baksmälla, åh gud nej! Jag följde med föräldrarna till Torp för att inhandla mc-handskar och hörselkåpor till mig! Mina nya absoluta favoritbutiker just nu är JULA och BILTEMA! ;D haha


Helt orklös åkte jag och Jocke iväg på bio under kvällen, börjar snart bli en vana det här känner jag! :P haha Denna kvällen var det jag som fick bestämma film. :)


Vi såg I am number four! Den var fantastiskt bra! Jag älskar när filmer har en blanding av Si-Fi och action, jag tycker oftast att skaparna har svårt att hitta en lagom nivå av Si-Fi, men det hade de lyckats bra med i denna filmen.

Filmen handlade om en kille som var från en annan planet som har förintats och har nu flytt till jorden med 9 andra hjältar för att skyddas, och självklart har dem de onda som förintade deras värld hack i häl! Största delen av filmen är mer av en high-school film där en kille kommer till en ny skola och blir kär i tjejen till skolans "tuffing" vilket skapar problem. Det är först i slutet då det händer grejer! Jag skulle också vilja säga att den blir lite av en mer modern variant av Stålmannen. I love it! :)


Jag brukar heller inte gilla filmer som har ett öppet slut som om att det ska komma en uppföljare. Men denna, JAG VILL HA MER! Inte bara för att huvudrollsinneharen var så otroligt snygg så att man började flåsa där man satt! ;) haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0