inför vasaloppet

Jag tänker skaffa en ny kategori i min blogg, nämligen "hissar och dissar". För att idag skulle jag nämligen vilja dissa föräldrar som kör bil med sina barn i knät. Idag var jag ute och körde lite bil, bland annat till min pappa och lite annat. Då såg jag en förälder med sitt barn i knät, detta var inne i ett samhälle, så dem skulle kanske inte långt. Men jag håller fortfarande fast vid att det var så extremt oansvarigt som förälder! Jag kan väl inget säga eftersom jag inte har egna barn, men något jag vet klart redan nu är att jag aldrig skulle låta mitt barn få hålla i ratten när jag kör. Om dem väl får göra det en gång så kommer dem att vilja göra det flera gånger, det är ju grundläggande psykologi, alla vet det!

Jag kanske ska ta och hissa något också så att människor inte tror att jag bara är negativ till allt kring mig. hehe Men då skulle jag vilja hissa dem tappra medelåldersmännen som jag möter på sina rullskidor om kvällarna, kämpande inför Vasaloppet. Och detta gör dem verkligen i ur och skur. Jag skulle själv aldrig kunna föreställa mig min pappa göra det. Så vem har sagt att man inte kan hålla igång med träning efter man fyllt 40? Keep going strong men! ;D



Nu ska jag snart dra vidare till jobbet, jobbar till stängning idag. Vet inte vad jag orkar med efter det, blir säkert bara en film. Men annars har ju Rasmus fest om jag förstått rätt! :)

Take care


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0