luciasittningen 09

Lussebak även denna helgen. Fast vi valde att lägga till lite pepparkaksbak under den första jäsningstiden. Och under den andra var det julklappsleken. Jag har varkligen haft en jättemysig kväll med mina gamla vänner Anna J, Karin P, Daniel K, Jossan, Annika, Erika och Johanna. Så vi var allt ett gött gäng. :) Så nu har jag ätit så mycket pepparkaksdeg och lussedeg så att jag mår illa.







Nu ska jag inte baka något mera innan jul, för om jag ska hålla på i denna takt och baka varje helg kommer jag ha gått upp minst 5 kilo innan självaste julafton! Och banta på julafton går ju inte! Eftersom jag är både norsk och svensk så blir det alltid ett sjuhelsikes julbord med prinskorv, köttkorv, köttbullar, julskinka, kalkon, revbenspjäll, köttboller, torkat kött, jansons frästelse, sill, lutfisk.. och då har vi inte äns kommit till de olika efterrätterna än.. listan är lång som ni förstår! ;D 

Inte nog med det, jag hann även få lite jobb gjort idag. Man var lite utmattad efter gårdagens Luciasittning på Kåren. Dansade tills fötterna blödde. hehe

Jag får heller inte glömma att nämna om min vinst, det pågick nämligen ett lotteri únder middagen. Och jag har inte vunnit något på jag vet inte hur länge. Så inte hade jag räknat med något, men så ropar dom ut mitt nummer och jag ger ifrån mig världens skrik. Fick gå upp på scen och hämta min julklapp, gud vad nervös jag var då jag hade 150 personers blickar mot mig, och så skulle jag upp på denna scen med världens kortaste klänning! Men det gick väl och jag fick en tigermönstrad penna.

Och mellanfesten hos Markus H, alltid lika sinnes! ;) Hur ska våra fester se ut om han kommer in på handels i gbg? ;P Ingen show med Baby got back! ;D Den sorgen!


Här med Kalle min bordskavaljer under middagen. :)

Take care


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0