magont

Helgen slutade väl bäst med en dubbel dos av morfin! ;) På vägen hem kände jag hur magen bara vek, det var så illa att jag fick luta mig på ratten. Efter några mil var jag tvungen att ge upp, jag bytas av med Åsa. När jag sen skulle åka från henne trodde jag att jag hade återhämtat mig, men ikke. Jag fick sådan smärta att jag såg svarta fläckar, jag trodde jag skulle svimma av smärtan! Jag kommer ihåg att jag bara ville försvinna ur min kropp! Så jag fick stanna vid sidan av vägen och be mamma och Björn komma och hämta mig, när de såg mitt skick bestämde de sig för att köra mig till akuten.

På akuten satte de mig i en rullstol eftersom jag inte kunde stå. Jag skakade av smärta och kallsvettades något så oerhört! De koppla på dropp och gav mig morfin, tack gode gud! Under kvällen som gick gjorde de en massa tester. De hade teorier om graviditet, förstoppning, stress, inflamation i livmoder eller äggstockar, blindtarm, alkoholförgiftning och cystor. Det var inte förrän vid midnatt jag hade genomgått både lavemang, graviditetstest och en massa blodprov. Alla pover visade bra värden. Så vad som hänt är fortfarande ett mysterium.

De bestämde sig för att lägga mig på observation över natten för att se om jag skulle behöva genomgå röntgen eller en titthålsoperation till morgonen. Men då jag inte längre imorses hade värk ville de avvakta, de kan jag lika gärna göra hemma kände jag så jag valde att åka hem. Natten var la inte den bästa då jag inte kunde sova, de ville inte ge mig mer morfin! Inte nog med att Ari i sängen bredvid mig snarkade, jag frös, Bandit på radion funkade inte heller. Helt själv med min Iphone försökte jag roa mig så mycket det bara gick.


Såhär positiv var jag klockan 3 inatt! :P


Humöret hålls fortfarande på topp morgonen efter! ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0