vistelse i Bryssel

För er som inte hänger med i svängarna så befann jag mig i Bryssel med min underbara vän Ojala förra veckan.

Här är vi på vårt favorithak (vårt hem som man också kan kalla det) Oscar's! Åkte i princip dit direkt efter att jag landat för att få smaka på deras populära varm mjölk med malteasers! :D Och slank väl ner en och annan Mojitoo! ;)






Efter en lång dags shopping stannade jag och Ojala vid ett fik, Le Pain. Där varm choklad serverades i stora soppskålar, det kallar masn valuta för pengarna! ;)


Eftersom jag de tidigare gångerna missat Buttle de lion. Tog vi tillfälle i akt, en mulig dag, att besöka den historiska plats. Det var nämligen här Napoleon gav upp! ;O Denna lilla turistattraktion kostade hela 6 euro.





Linn, Ojala och Hanna


Här har vi de tio första trappstegen av 226! Ni anar inte, vi var helt slut när vi kom upp. Och jag kunde få skylla på dålig handikappanpassning! ;D







Här har vi Panorama, där väggarna innuti var målade så det såg ut under striderna som rådde där ute på gärdena.




Särhär vackert är Bryssel på kvällarna, mysiga gränder med små restauranger och sprakande stora byggnader som får en att gapa.






Här är vi på en pub som heter Dillerium som jag skulle vilja påstå liknar Oleary's. De är kända för sitt stora utbud av öl. 2005 hade de nämligen 2005 olika sorters öl. Och jag hittade mig faktiskt en jag gilla, Timmerman peachbeer, min första öl! En öl med smak av pärsika, smakade som en blanding av öl och cider. :)




Utöver detta gjorde vi mycket annat bus:
-Vi var bland annat på bio, Tron legacy! Hyffsat ok, lite väl mycket sci-fi för min smak.
-Åt hamburgare på Quick, Belgiens godaste hamburgekedja! Belgien är det enda landet där landets egna hamburgerestaurangkedja slår McDonalds! Det ni..
-Vi var och shoppade på Antwerpens stora shoppinggator, Antwerpen är som Belgiens modestad. Med bara fyra timmar på oss hann vi dock bara med typ 4 butiker eller något. hehe

Jag var ändå rätt duktig i veckan och spenderade inte allt för mycket. Det kommer snart ett inlägg på de saker jag inhandlade. :)

Där hade ni min sammanfattning av min vistelse i Bryssel. Kollar redan på resor när jag kan återvända! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0