dessa norskar

Dessa norskar. De er nog inte riktigt normala. ;)

 

Jag har hørt från en del att dem vill ha det kyligt nær de ska gå och lægga sig. Men hær har dom tagit det aningen seriøst, i mitt sovrum ær det 14 grader! jag sover med understæll, 2 par strumper. Nær jag vaknar kænner jag hur kall næsan min blivit! Skulle nog behøvt en møssa till och med. ;) Men vågar inget sæga eftersom jag inte vill stælla till med besvær och verka bortskæmd.

 

Sen æter dem hela tiden! Det ær mycket mat, men också godsaker. Dem har læmnat mig sjælv hær hemma med Nougatti, læsk och en massa mer. Jag har førætit mig! Før att om en norsk varit duktig så har han BARA fått i sig 3 macker med nougatti på en dag. Annars ær det en massa desserter vanligtvis. :P

 

Jag kollade på nyheterna igår, det ær næmligen en storm, stormen Ask hærjar i Nordnorge før tillfællet. Då intervjuade de en man, en fliluftsentustiast som de kallar det. Han tog ut cykeln nær det stormade. Ær dom inte helt kloka? Inte konstigt att det fått sitt rykte! ;D

 

Take care


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0